donderdag 31 maart 2011


Ola zijn we weer.

Ik heb vodafone gevraagd om mijn telnr te blokkeren en ook het internet van de telefoon, hij word niet meer gebruikt en toch kreeg ik rekeningen voor gebruik van internet, volgens vodafone zijn er programma's die zelf downloaden als de telefoon uitstaat. (geloof dat hij dacht dat we op de kleuterschool zitten) het contract loopt zowiezo in juni af dus hebben we hem buiten gebruik gezet.
Met de tijd nemen we een abonnement hier in Portugal maar dat moeten we nog uitzoeken omdat het hier heel anders werkt, voor de rest hebben we vandaag onze voorraad met snoeiafval opgestookt was een groot kampvuur van zo'n 3/4 uur kreeg het maar lastig aan ivm dat het niet helemaal droog was, maar we zijn in ieder geval op tijd voordat het verboden is anders ligt het er de hele zomer we hebben nog gekeken of we een hakselaar konden huren maar dat vind je hier niet.


Er was vandaag een Portugees op bezoek ik ken hem van de benzinepomp die vlak bij ons is en waar ik onze gasflessen ga halen en de kleine fooitjes zorgen ervoor dat ze je al gauw kennen, als ik er nu kom krijg ik een hand en een paar vriendelijke woorden in het Portugees, hij kwam om naar de leguanen te kijken weer een Portugees die er niet bang voor is, komt niet zo veel voor. Was voor ons een goede training om Portugees te praten, wat we niet begrepen of konden zeggen hebben we vertaald via de laptop. Hij heeft ook veel ervaring met fruitbomen en we zijn ze dan ook allemaal langsgelopen en de beginnende vruchten bekeken er zitten perziken bij die als tweeling aan de tak zitten daar moet er een van verwijderd worden voor mooie volle vruchten, weer wat bijgeleerd.
Elly heeft voor het eerst afgewassen in de keuken en we hebben de oven gebruikt om stokbrood af te bakken, een hele vooruitgang.

groetjes en tot gauw
Gerrit, Elly en Shera

1 opmerking:

  1. Ola Gerrit en Elly, de keuken ziet er heel mooi uit, ik las dat jullie al weer in de volgende fase zitten met de auto. Staat heel mooi die portugese nr. platen. Ik heb nog steeds problemen met skypen maar ga Hellen weer eens om hulp vragen, ligt nl. niet alleen aan mij (ook aan de computer of het progamma) tot binnenkort
    groeten Hans
    ps Heb 'n tijdje gebruik gemaakt van jullie vodafone, jullie waren er toch niet :)

    BeantwoordenVerwijderen